2012, június 14   ·   0 hozzászólás  

Dragon's lair

Igazi nosztalgiaélményt nyújthat a több mint 30 éve a pályán lévő Dragon’s lair című játék irányítása. 1983-ban kezdte a pályafutását a klasszikus kalandjáték, amelynek egy interaktív rajzfilm szolgáltatja az alapját. Az Advanced Gaming Systems fejlesztő most némi vérfrissítéssel látták el az anyagot, így akár kinectes irányítással is kaszabolhatunk.

A készítők talán legnagyobb mellényúlása az animáció és a hanghatások kezelése volt. Nem újították meg a régi grafikát, így igen alacsony felbontással működik, a hanghatások pedig időnként szörnyen idegesítőek. A játék negatívumai mellett azonban szórakoztató és nosztalgikus élményt nyújt a viszonylag rövid játékmenet.

Ha mindent az előírásoknak megfelelően csinálunk és a reakcióidőnk is rendben van, körülbelül fél óra alatt kijátszható a játék. A klasszikusnak számító QTE játékmenet lényege ugyanis az, hogy a képernyőn felvillanó gombokat időben lenyomjuk. Ha ez megtörténik, főhősünk, Dike gondtalanul átjut az előtte álló kihívásokon, viszont ha kicsit is lassabban nyomkodjuk a billentyűket, már számos bonyodalom színesítheti az izgalmak sorát.

A fejlesztők új nehézségi szintekkel rukkoltak elő, valamint kétféle mód közül válogathatnak a játékosok. A Home módban egy előre megírt forgatókönyv szerint zajlanak az események, míg az Arcade-ban sosem lehet tudni, mi következik. Minden egyes szoba más és más élményt, kalandot kínál, sosem lehet tudni, hogy mit rejt maga mögött egy-egy ajtó.

A kinectes irányítás pedig új élményeket garantál a kalandjátékban, amely talán egyike a leginkább multiplatform daraboknak. Szinte minden egyes platformon megjelent már, a PC-től kezdve a régi és új konzolokon át egészen az androidos okostelefonokig és az iPhone-ig.

Dragon's lair

Írta Rita

Kapcsolódó linkek: ,


Vélemények (0)




Az email címed nem jelenik meg az oldalon és nem adjuk meg másoknak. Csak az avatargeneráláshoz van rá szükséges, hogy megadd.