2012, szeptember 14   ·   0 hozzászólás  

farmville_2_logo_00

Néhány évvel ezelőtt nem lehetett úgy megnyitni a Facebook közösségi portálját anélkül, hogy ne fussunk bele a Zynga sikerjátékába: értesítéseink között minimum egy akadt, amely arról tájékoztatott, hogy valamelyik ismerősünk szeretné, ha csatlakoznánk hozzá a Farmville-ben, amelyben bárki megteremthette a maga kis virtuális kertjét, ahol 8 óra leforgása alatt mindig friss volt a paradicsom.

A Zynga free-to-play játéka pillanatok alatt vált népszerűvé, összesen 100 millió felhasználót tudhatott magáénak rövid idő leforgása alatt. A felhasználóknak nem volt nehéz  a dolga: alkotott egy karaktert, kapott egy kis földdarabot és elkezdhette termelni a szamócát vagy a búzát. A játék legelején csak néhány vetőmag állt a rendelkezésre, de ha odafigyeltünk a terményre, gyorsan gyarapodtak az aranytallérok és a pontok, amelyek a szintlépéshez vezettek. Minden egyes szinttel újabb lehetőségek nyíltak meg a felhasználó számára, ráadásul a fejlesztők azt is felismerték: színesebbé kell tenni a játékmenetet, így egy idő után különféle kihívások, alkalmi vásárlások is bekerültek a repertoárba.

Aki nem játszott vele, az meg bosszankodott rendesen, hogy miért kér tőle bárki is répát. Közösségi játék lévén ajándékokat és felkéréséket lehetett küldeni az ismerősöknek – nem csupán azoknak, akik benne voltak már a játékban, hanem azoknak is, akik még nem engedélyezték az alkalmazást. A rendes felhasználó ezt skippelte, azonban a könnyebb előhaladás érdekében érdemes volt ezeket eljuttatni fűnek-fának is.

A Facebook beépülésével a mindennapokba azonban a játék hanyatlani kezdett: egyre többet untak rá és hanyagolták el gondosan kialakított farmjaikat, már nem volt vonzó a szüretelés és az aratás. A Farmville 2 azonban hallotaiból kívánja feltámasztani a free-to-play alapokon nyugvó játékot, teszi ezt igazán szép grafikával és látványvilággal.

Az eddig sematikus kép sokkal részletesebben kidolgozott, jobban érvényesül a térhatás, kicsit olyan, mintha egy agrármesét néznénk, amelyet mi irányíthatunk. Az alapötlet változatlan, de az n/a fejlesztői mindent megtettek azért, hogy visszaédesgessék elvesztett játékosaikat, illetve hogy újabb, fiatalabb célközönséget szerezzenek.

A kemény és kétkezi munka hiteles imitációja érdekében törölték a bekerítési funkciót. Ennek lényege az volt, hogy ha a karakterünket körbevettük valamivel (bálákkal, ládákkal stb.), akkor mozgás nélkül, szinte pillanatok alatt elvégezte a szántás, aratás vagy szüretelést. Az elképzelés mindenképp jó, viszont a felhasználók számára nem biztos, hogy csábító: sokkal több időt vesz így igénybe a gondozás. Egy nagyobb farm esetében sok időt igénybe vehet igénybe a termény betakarítása.

Értékes perceket spórolhatunk azonban, ha felkérésekkel bombázzuk a barátainkat és bevonjuk szomszédainkat a művelésbe. Ha azonban pechesek vagyunk, nincsenek sokan, akik játszanának velünk. Ha nagyon elszántak vagyunk, akkor néhány dollár kifizetése után megvásárolhatjuk a “megváltást”. Kérdéses azonban, hogy elég lesz-e a szép grafika és a kihívások bevezetése ahhoz, hogy lényegi játékostábort kovácsoljon össze a Farmville folytatásában: eddig 122 ezer ember kedvelte a hivatalos oldalt, azonban ez elenyésző töredéke a korábbi 100 milliónak.

Farmville 2

Írta Rita

Kapcsolódó linkek:


Vélemények (0)


Bocsi, de hozzászólások küldése lezárult.